Olvasólista a tavaszi félévre

Képtelen vagyok összeszedni magam, hogy valami értelmes posztot vagy akármit írjak, ezért gondoltam megosztom most veletek, hogy milyen könyveket, vagy legalábbis könyvrészleteket kell elolvasnom ebben a félévben. Szép kis lista, minden hétre jut valami, és emellett még novellákat, színdarabokat, verseket is kell olvasnom. Maga a Paradicsom! :)


Bár már az első három hétnek vége, azért leírom azokat is, mintegy visszatekintésként.

1. hét
Samuel Beckett, Waiting for Godot 
Mit is mondhatnék... Érdekes volt, de nem lett a kedvencem. :)
Chaucer, The Canterbury Tales ("The General Prologue")
Minden szereplő jellemzése után szünetet kellett tartanom, hogy ne aludjak el.

2. hét
Shakespeare, Hamlet
Olvastam már régebben magyarul is, még mindig nem vagyok elragadtatva Shakespeare munkásságától.
Charlotte Perkins Gilman, Herland (részlet)
Egy ország, ahol csak nők élnek. Szürreális, borzasztó utópisztikus, mintha minden nő egy angyal lenne. Haha.
Martin Amis, Success (részletek)
Ez egy nagyon érdekes könyvnek tűnik. Két szereplő szemszögéből látjuk minden fejezet történéseit, mintha egy naplót olvasnánk. Az viszont kár, hogy az első kettő, és az utolsó két fejezetet kellett elolvasnunk, így már le van lőve a "poén".
Saul Bellow, Seize the Day
Ez az egyik előadáshoz van felírva (amire sajnos nem mentem be); elkezdtem olvasni, de még csak a felénél járok. Érdekes, tetszik.

3. hét
Lillian Hellman, The Little Foxes
Érdekes volt, néhol tök izgi, ármány meg minden.
Bret Easton Ellis, Less Than Zero
Szintén előadásos, még nem kezdtem hozzá.

4. hét
Jonathan Swift, Gulliver's Travels
Most olvasom, fura, hogy még sosem olvastam a könyvet korábban, mégis ismerem a történetet innen-onnan, és így nem ér túl sok meglepetés.
Ralph Ellison, Invisible Man
Toni Morrison, Song of Solomon

5. hét
Konzultációs hét, tehát szünet! :)

6. hét
J. D. Salinger, The Catcher in the Rye
Félig már elolvastam, régóta tervben volt már, eddig tetszik.
Jack Kerouac, On the Road
Ken Kesey, One Flew Over the Cuckoo's Nest
Edith Wharton, The Age of Innocence

7. hét
Julian Barnes, England, England (az első fele)

8. hét
Julian Barnes, England, England (a második fele)
Donald Barthelme, The Dead Father
Nella Larsen, Passing
Charlotte Bronte, Jane Eyre
(Tudom, hogy nem e van a végén, de lusta vagyok most kikeresni azt a karaktert.)

9. hét
Djuna Barnes, The Book of Repulsive Women
Hanif Kureishi, The Buddha of Suburbia (az első fele)

10. hét
Hanif Kureishi, The Buddha of Suburbia (a második fele)
Rudolfo Anaya, Bless Me, Ultima
N. Scott Momaday, House Made of Dawn
Susan Glaspell, Trifles
Emily Bronte, Wuthering Heights

11. hét
Semmi könyv. :O

12. hét
William Faulkner, The Sound and the Fury
Sandra Cisneros, The House on Mango Street
Bharati Mukherjee, Jasmine

13-14. hét
filmek, drámák, zh-k, esszék stb.

Ez durván 23 könyv, na meg részletek más könyvekből, emellett még vagy 10 dráma, sok vers, pár novella... Tetszik ez a félév. :)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Liebster Award

Az Olympus istenei book tag

Varázslatos Harry Potter kérdések Ryan Könyvespolcáról