We Love Books Tag

Imádom a tageket, most ennél a lánynál találtam egyet, ami megtetszett, ez pedig nem más, mint a We Love Books Tag. A kérdések elég általánosak, kíváncsi lennék a ti válaszotokra is. :)


1. Ha a könyveid közül csak egyet tarthatnál meg, a többit pedig el kellene dobnod, mi lenne ez az egy könyv?

Ha még meglenne A rémkoppantók, amit én, gyökér sikeresen elszerencsétlenkedtem itthonról, és azóta sem kaptam vissza (ennek megint csak fenomenális okai vannak, ch...), akkor ezt a könyvet mondanám. Így viszont legyen mondjuk Sylvia Plath The Bell Jar c. könyve. Egy átlagos lány története, aki szép lassan egyre mélyebbre süllyed a depresszióban. Említettem már szerintem, hogy olyan érzés olvasni, mintha rólam írták volna ezt a könyvet, úgyhogy igen, azt hiszem, ő lenne a szerencsés kiválasztott.

2. Melyik az a könyv, amelyet sosem olvasnál el újra?
Ööö... Mondjuk az Alkonyatot, vagy éppenséggel a sorozat bármelyik kötetét. Tapasztalatnak jó volt egyszer elolvasni, kielégítette a kíváncsiságom, de nem akarom még egyszer átrágni magam az Edward után nyáladzó oldalakon... Blöeh.

3. Szoktál rágcsálni vagy iszogatni valamit olvasás közben?
Ugh. :D Tudni kell rólam, hogy én szinte sosem tudok csak egyetlen dolgot csinálni egyszerre vagy egyetlen dologra figyelni, ezért mindig kell valami más is közben... Olvasás közben tehát imádok enni. És ez nyomon követhető a könyveimen is. :D Csoki, pizza, narancs, gumicukor, chips... A Harry Potter köteteimben még azt is be tudom azonosítani, hogy melyik folt milyen kaja volt. :D Inni is szeretek néha közben, leginkább kakaót este a takaró melegében, vagy kávét.

4. Mikor kezdődött a könyvek iránti szereteted és melyik volt az egyik első könyv, amit olvastál?
Kb. 9 éves voltam, amikor karácsonyra megkaptam a Harry Potter első részét, és innentől kezdve imádom a könyveket, az olvasást. És azt hiszem, ez volt az egyik első könyv, amit önszántamból elolvastam.

5. Nagyon romantikus vagy nagyon akciódús?
Egyértelműen az akciódús könyveket szeretem. Persze, lehet benne szerelmi szál, de valahogy távol állnak tőlem a romantikus könyvek...

6. Cliffhanger vagy lezárt befejezés?
Először is, aki nem tudja, annak mondom, hogy a cliffhanger az, amikor a könyv valami nagyon izgi résznél ér véget, és tűkön ülsz a következő kötetig, hogy megtudd, mi történik. Másodszor pedig, vagyok olyan mazochista, hogy a cliffhanger mellett döntsek, mert a lezárt befejezés szép és jó, de szeretek agyalni, hogy mi fog történni.

7. Kicsi vagy nagy könyvek?
Naaaagy. :D Imádom a sokszáz oldalas könyvecskéket, olyan jó érzés a kezemben tartani őket, és még jobb érzés eljutni a végére, és büszkélkedni vele, hogy elolvastad. Meg szeretem, ha sokáig tart egy könyv, legalábbis akkor, ha jó.

8. Egy műfaj vagy többnek a keveréke?
Hmm, legyen mondjuk a keverék. Az izgalmasabb, színesebb.

9. Múltban, jelenben vagy jövőben játszódó könyvek?
Szeretem a disztópiákat, amik általában a jövőben játszódnak, ugyanakkor a jelenben játszódó könyveket is szeretem, mert érdekes látni, hogy máshol mások hogyan élnek, hogyan viszonyulnak ugyanahhoz a világhoz. A múltban játszódóakkal sincs bajom, bár abba kicsit nehezebb belehelyezkednem... Ahh, nem tudok dönteni. Legyen mondjuk a jelen.

10. Katniss vagy Hermione?
Egyértelműen Hermione. Sose voltam odáig Katnissért, szerintem ő sokkal laposabb, élettelenebb karakter, mint Hermione. Emellett Hermionével jobban is tudok azonosulni.

11. Önálló könyv vagy sorozat?
Ez is nehéz kérdés... Legyen mondjuk a sorozat. Az tovább tart, van mire várni... És a polcomon is nagyon jól mutat. :)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Liebster Award

Az Olympus istenei book tag

Varázslatos Harry Potter kérdések Ryan Könyvespolcáról