Sara Shepard: Flawless (Pretty Little Liars 2.)

Gyötört a kíváncsiság, így hát folytattam a Pretty Little Liars könyvsorozatot, és nem is bántam meg, hiszen a második rész majdhogynem flawless volt, azaz hibátlan. Az első részt magyarul olvastam, ami azt hiszem, a csalódásom fő oka volt, így a második kötetnél már eszembe se jutott ilyesmi, amúgy sincsenek problémáim az angollal. Azt hittem, tudom, minek kell történnie ebben a részben... aztán kiderült, hogy mégsem. Óriási meglepetés volt ez a könyv.


A fülszöveg ezúttal saját fordítás, hogy az is megértse, aki soha életében nem tanult angolt.

Spencer lenyúlta a nővére pasiját. Aria szívét összetörte az angoltanára. Emily szereti új barátnőjét, Mayát... jobban, mint kellene. Hannának már hányingere van a megszállottságától, hogy mindig tökéletesen nézzen ki. Legféltettebb titkuk pedig annyira botrányos, hogy ha kiderülne, az mindannyiuk életét tönkretenné.

És miért ne mondanám el mindenkinek? Megérdemelnék, hogy mindent elveszítsenek. Minden összegyűrt jegyzettel, gonosz üzenettel és bosszúszomjas SMS-sel, amit küldök, azon vagyok, hogy véget vessek ezeknek a szép kis hazugoknak. Higgy nekem, van elég mocskom, amivel élve eltemethetem őket.


VIGYÁZAT!
Lehet, hogy a bejegyzésben spoilerekkel találkozhatsz. Igyekszem mellőzni, de nem ígérek semmit, így már az elején szólok, hogy aki még nem olvasta, az legyen óvatos.

Elég szellemesen van megírva az angol fülszöveg, ahol tudtam, próbáltam átadni a kis "szóvicceket". :) Ismét egy rikító színű, babás borítónk van, nekem az első rész citromsárgája jobban tetszett. Persze van még olyan borító is, amin a sorozat szereplői vannak, de mint azt már a másik résznél is említettem, szerintem abban semmi kreativitás nincs. Na de nézzük, mi lakozik a borítón belül!

Az első 50 oldal számomra kicsit unalmas volt, mert semmi újat nem mondott, már kezdtem attól félni, hogy az egész könyv ilyen lesz, és akkor nem leszek képes végigolvasni a sorozatot... Megtudtuk, mi is az a Jenna-ügy, de a lányok még mindig nem nagyon beszélnek egymással, nincs az, mint a filmben, hogy rögtön újra egymásra találnak. Itt ez inkább a könyv végefelé történik meg, amit én személy szerint nem is bántam, szeretem őket így külön látni.

Említettem, hogy meglepetés ért a könyv olvasása közben. Nos, igen, ez érdekes volt: olvasgattam szépen, hogy elüssem az időm, csak átrágom már magam rajta, ha már elkezdtem, amikor egyszer csak olyan dolog történt, ami a sorozatban abszolút nem, és ami totál meglepett. Innentől kezdve ráadásul szinte minden más volt, és olyan kis apró részleteket is láttunk, sőt olyan szereplőket, amely úgy érzem, még fontos lehet később. Mostmár legalább úgy érzem, tényleg érdemes volt elkezdeni ezt a sorozatot, mert ezzel nagyon felcsigázott az írónő.

Ettől a ponttól kezdve tehát izgatottan olvastam; végre nem tudtam, mi fog ebből kisülni. :D A vége meg... Na arra abszolút nem számítottam. Ezután hogy fog folytatódni a történet? Mi történt igazából? Annyi kérdés felvetődött bennem, hogy kedvem lenne máris rávetni magam a következő kötetre (de nem lehet, mert holnap zéházok). Ha valamihez igazán ért ez a nő, az az, hogy hogyan tegyen kíváncsivá, hogyan csavarja úgy a dolgokat, hogy azok abszolút váratlanul érjenek.

A másik, ami tetszett, a családi krízisek. A képernyőről is átjött, hogy azért elég súlyos dolgok folynak pl. Aria vagy Hanna családjában, de a könyvből meg még jobban látszik. Főleg Hanna kapcsolatának leírása tetszik az apjával; amikor a hoteles húzását olvastam, teljesen át tudtam érezni Hanna csalódottságát. Az a Cornelius Maximilian dolog meg annyira aranyos lehetett régen, hogy keserédes érzés belegondolni, milyen boldog volt anno a családja, és most milyen.

Hibát az egész sorozatra nézve, általánosságban tudnék felhozni: szerintem nem kellett volna ennyi részre szedni a történetet. Jó, értem én, pénz... De egy kötetet egy nap alatt bőven ki lehet végezni, röpke 200 oldal körül van, és ebből még tizenakármennyi... Persze az események csak úgy pörögnek, de szerintem még vagy plusz 100 oldal bőven emészthető lenne. Összességében viszont engem megfogott a történet, egyre kíváncsibb vagyok, hogy ki A, és mi történt Ali D-vel. Ez már eggyel több pontot kap mint az elődje, meglátjuk, hogy a következő rész még ezt is felül tudja-e majd múlni.

7/10

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Liebster Award

Az Olympus istenei book tag

Varázslatos Harry Potter kérdések Ryan Könyvespolcáról