Októberi olvasások

Minden hónap elején szeretnék írni egy ilyen kis visszatekintést arról, hogy miket olvastam el és miket kezdtem el. Lássunk is hozzá!

Ezeket olvastam októberben

Pat Barker: Regeneration
Kötelező olvasmány volt, de nagyon tetszett; olvashattok is róla a blogon.

Joseph Conrad: The Heart of Darkness
Szintén kötelező volt, sajnos ez viszont nem került be a kedvenceim közé. Átrágtam magam rajta, de semmilyen érzést nem hagyott bennem az olvasása. Majd talán erről is olvashattok egy bejegyzést a későbbiekben.

John Osborne: Look Back In Anger
Ez kissé rendhagyó, mivel ez egy színdarab, nem könyv. A darabokat általában nem szoktam szeretni, nem tudom, miért... De ez most más volt, ez tetszett. Talán Jimmy személyisége miatt. Találtam is múltkor egy videót Kenneth Branagh és Emma Thompson főszereplésével, tanulás helyett úgy érzem, ideális délutáni program lesz.

Sara Shepard: Pretty Little Liars
Erről is találtok posztot a blogban; mostmár tudom, hogy érdemesebb lett volna eredeti nyelven elolvasni. De sebaj, legalább gyarapodott a könyvespolcom ezzel a rikító csodával.

Cassandra Clare: Csontváros, Hamuváros, Üvegváros
Bizony, elkapott engem is az Árnyvadász őrület, kevesebb mint egy hét alatt elolvastam ezt a három részt. Hamarosan mindről megtudjátok a véleményem is.

Ezeket kezdtem októberben

Stephen King: Doctor Sleep
Szinte már szégyellem magam, hogy még a hónap elején elkezdtem olvasni a könyvet, amire már rég vártam, és még mindig nem fejeztem be. Nem azért, mert rossz, csak mert valahogy nincs kedvem mostanában komorabb könyvekhez. De ebben a hónapban nem ártana már kivégezni.

Isaac Marion: Eleven testek
Nem terveztem, hogy beszerzem ezt a könyvet, aztán egy antikváriumban ráakadtam teljesen tökéletes állapotban és olcsón; tudtam, hogy ez egy most vagy soha alkalom. Ez az a könyv, ami teljesen meglepett, hiszen a film alapján egy átlagos, limonádé könyvre számítottam. Aztán rájöttem, hogy egyszerűen zseniális humorral íródott, és a szívembe lopta magát.

J. K. Rowling: Átmeneti üresedés
Na, ez sem volt tervben, ebbe csak úgy belekaptam, és elolvastam az első pár oldalt. Még nagyon az elején járok, de egész jónak érzem.

Sara Shepard: Flawless
Mivel a Pretty Little Liars sorozat majd csak januárban folytatódik (azt hiszem), és nagyon izgi résznél hagyták abba, annyira kíváncsivá tett, hogy egyszerűen muszáj elolvasnom a könyveket, hogy megtudjam, mi történik. Ráadásul az első kb. 50 oldal után az események is teljesen máshogy alakulnak, mint a képernyőn. Mostanában folyton ezen jár az agyam. Megint elkapott a mánia: vajon kicsoda A?

Cassandra Clare: Bukott angyalok városa
Ezzel kapcsolatban hála az égnek már nem vagyok olyan megszállott, mint az előző három résszel, de azért néha elkap a leküzdhetetlen vágy, hogy nekem ezt muszáj tovább olvasnom. De most nem szabad túlságosan rákattannom, mert tanulnom kellene...

Emellett számos rövidebb művet is elolvastam (vagyis el kellett olvasnom), amit kiemelnék:

Charlotte Perkins Gilman: The Yellow Wallpaper
Aki nem ismeri, keressen rá, és olvassa el!

Henry David Thoreau: Civil Disobedience, Walden
A Waldenből csak részleteket kellett elolvasnunk, de később az egészen át akarom rágni magam. Tudjátok, Thoreau volt az az ember, aki a 19. században fogta magát, és teljesen egyedül beköltözött egy erdőbe. Volt egy kis faháza, és ott elvolt magának. (Persze néha azért nem bírta, és belopózott a közeli faluba pitét lopni az ablakokból. Ejnye-bejnye.) Tehát ő egy érdekes ember volt, érdekes gondolatokkal, amik közül sok még ma is érvényes. "Sell your clothes, keep your thoughts."

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Liebster Award

Az Olympus istenei book tag

Varázslatos Harry Potter kérdések Ryan Könyvespolcáról