The Book Tag

Inkább külföldi oldalakon szoktam ilyen tagelősdire bukkanni, de azért egy-két magyar blogban, youtube csatornán is láttam már ilyet, és most én is szeretném kipróbálni. Legelőször egy elég általánossal szeretném kezdeni, ez pedig nem más, mint a Book Tag, amelyre ITT bukkantam rá (ami nem mellesleg egy tök érdekes kis blog, angol nyelvű). A kérdéseket lefordítottam, hogy mindenki értse, miről van szó.



Mi a kedvenc könyved?

Ööö... Úristen, lehet ennél nehezebbet kérdezni? Hm... Nem akarom egy sorozat részét megnevezni, mert nem tudom, az úgy nem az igazi, ezért legyen mondjuk Stephen Kingtől A rémkoppantók. Nagyapámtól kaptam régen ezt a könyvet, és még kb. aznap neki is álltam az olvasásnak, mert már akkor is imádtam Kinget. Sajnos a könyvet azóta már el is vesztettem, emiatt azóta is bűntudatom van... De emlékszem, annyi érzés volt bennem olvasás közben, annyira szerettem a főszereplőt, hogy egyszerűen képtelen voltam letenni a könyvet. Uh, muszáj visszaszereznem!

Ki a kedvenc íród?

Stephen King. Egyszer olvastam egy interjút, amit vele készítettek, és abban mondta azt, hogy szerinte a könyveknek, vagy maguknak az íróknak, van egy adott "hangja". Ez azt jelenti, hogy amikor olvasod egy adott író könyvét, akkor elfog egy érzés, ami az író többi könyvénél is, van bennük valami, ahogy a történet megszólal a fejedben, ami összeköti őket. És ez tényleg így van, amikor Kinget olvasok, valahogy van egy bizonyos hangulata minden könyvének, és emiatt kicsit olyan, mintha "hazamennék" olvasás közben...

Milyen műfajokat szeretsz?

Van egy pár: horror, thriller, fantasy, dráma... Ennyi elég is.

Mi a kedvenc sorozatod?

Mooondjuk legyen a Harry Potter. Mi más lenne? Semmi más nem tudta eddig megközelíteni, és Harryékkel nőttem fel. :)

Mely könyveket utáltad iskolában?

Haha... Utáltam az Egri csillagokat. Igen, igen, kövezzetek meg, de engem valahogy teljesen hidegen hagyott akkoriban, nem értettem, mit szeretett mindenki annyira rajta. A másik ilyen meg A kőszívű ember fiai, amiben Richárdot mondjuk szerettem (azóta ez az egyik kedvenc nevem), de valahogy mégis, kicsit nagy falat az egy általános iskolásnak.

Mi az első könyv, amire emlékszel, hogy gyerekkorodban olvastad?

Szerintem ez vagy a Vuk volt, vagy a Kincskereső kisködmön. Mindkettő az első kötelező olvasmányaim közé tartozott (a Micimackóval együtt), de azok az idők már teljesen homályba vésznek.

Könyvesbolt vagy könyvtár?

Könyvesbolt, egyértelműen. Valamiért rosszul érzem magam a könyvtárakban, főleg a mostaniban, ami az egyetemen van, mert itt olyan ellenséges a könyvtáros. :(

Hány könyved van?

Húúú... Amiket én vettem és kaptam, összesen csak olyan 50 körül vannak. Plusz a Stephen King könyvek, amiket a nagyszüleimtől lenyúltam a polcomra... :D Ha viszont azt nézzük, én törődök itthon az összes könyvvel, azaz minden évben megtakarítom, rendezgetem őket, és nyáron kezdtem el listát is vezetni róluk, amin jelenleg kb. 800 könyv szerepel, és még csak a felénél tartok. :)

Szoktál olvasni elalvás előtt?

Általában nem, attól függ, hogy van-e éppen olyan könyv, amire nagyon rá vagyok kattanva.

Melyik pozíció a legkényelmesebb számodra olvasás közben?

Nyáron jöttem rá, hogy a foteljeink pont az ablak alatt vannak, és imádom ezeket a foteleket. Szóval beülök oda, hátradőlök, a lábam pedig vagy felhúzom, vagy pedig egy székre nyújtom. Maga a tökély.

Melyik könyvet olvastad legutóbb?

Virginia Woolftól a Mrs. Dallowayt. Kötelező olvasmány volt, hangoskönyvvel együtt olvastam, nagyon érdekesen írt ez a nő.

Mik azok az idézetek, amiket sosem fogsz elfelejteni?

Igazából ezt pont a Mrs. Dallowayben olvastam, de amúgy Shakespeare-től származik: "Fear no more the heat o' the Sun". Már egy hete állandóan visszatér a fejembe, most is rögtön ez ugrott be.

Sci-fi vagy fantasy?

Fantasy. Azt hiszem.

Melyik az a könyv, amelyiket bánod, hogy elolvastad?

Ez egy elég fura kérdés, mert ha valami annyira nem tetszik, akkor egyszerűen félbehagyom, és kész. De legyen mondjuk Joseph Conradtól a Heart of Darkness. Kötelező volt, és valahogy többet vártam tőle.

Mekkora a könyvespolcod?

Ami csak és kizárólag az enyém, az hmmm, kb. másfél méter hosszú, és három szintes.

Átlagosan hány könyvet olvasol el évente?

Sajnos sokkal kevesebbet, mint szeretnék. Olyan 10 körülre tippelnék, bár most igencsak belehúztam, meg a kötelezők is húzzák felfelé az átlagot, szóval most akár 30 is összejöhet.

Melyik az a könyv, amelyet a századik olvasás közben se unnál?

Nem igazán van időm újraolvasgatni semmit, meg a várólistám is végtelen hosszú, de anno vagy hatszor minimum elolvastam a Harry Potter első részét, talán hetedjére is menne.

Szeretsz odakint olvasni?

Inkább csak szeretnék. :D De valahogy mindig olyan macerás... Koszos leszek, bogarak, meleg/hideg, kényelmetlen pózok... De azért újra meg újra megpróbálom. :)

Mi a legnagyobb dolog, amit egy könyvből tanultál?

Az, hogy sosem vagyok egyedül. Mindig akad valaki, aki megért, aki olyan, mint én.

Melyik a legjobb könyv, amit az elmúlt évben olvastál?

Talán Pat Barkertől a Regeneration.

Én nem fogok most senkit tagelni, vagyis inkább azt mondom, hogy aki erre jár, és ezek után kedvet kap hozzá, nyugodtan csinálja meg. Jó szórakozást! :)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Liebster Award

Az Olympus istenei book tag

Varázslatos Harry Potter kérdések Ryan Könyvespolcáról