Nagy nyári read-a-thon beszámoló

Véget ért a Nagy nyári read-a-thon, amin több-kevesebb sikerrel és néhány nehezítő tényezővel én is részt vettem. Ahogy ígértem, dokumentáltam is közben az eseményeket, és azt hiszem, a legjobb az lesz, ha ezeken a kis bejegyzéseken keresztül mesélem el, hogy milyen volt számomra ez az olvasós maraton.

Először is, meg kell nektek mutatnom, hogy mibe írogattam a napi fejleményeket! Már aznap nagyon izgatott lettem ettől az ötlettől, és el is kezdtem tervezgetni, hogy mit hogyan fogok csinálni. Aztán egyik nap vásárolgatás közben megláttam ezt a kicsi, de annál vastagabb füzetecskét, és éreztem, hogy igen, ez lesz az:


Annyira nem vagyok macskás (bár van egy, meg is próbáltam vele együtt lefotózni a füzetecskét, de esélytelen), de valamiért nagyon megtetszett, úgyhogy rögtön meg is vettem. Na, de most már lássuk a tényleges posztokat!

Első nap - 07.25. hétfő

9:14. Elkezdtem olvasni a We Were Liars-t. Már nagyon vártam, hogy nekiállhassak a könyveknek, de mégsem bírtam felkelni (vagy éjfélkor elkezdeni), ahogy terveztem. Nekem egyébként nehezített read-a-thonom lesz: hétfőtől csütörtökig dolgozok minden délután, hétvégén meg barátnős ünnepelgetésre megyek, úgyhogy igazán minimális időm lesz olvasásra. Arról már letettem, hogy minden kiszemelt könyvet elolvassak a héten, de azért kettőt mindenképpen szeretnék.

10:57. Meg kell lassan állnom, mert ennem és készülődnöm kell. Nem olyan rossz eddig a könyv, bár nem is valami jó, A nyelvezetétől hülyét kapok, mert a sok ismétlés meg cifra kifejezés miatt számomra borzasztó csicsás és mesterkélt, jobban szeretem a realistább-minimalistább megfogalmazást. (Most komolyan, ki gondol ilyesmiket, mint ez a lány? Kb. 11 éves kislányok, miközben olyan emberekről és szerelmekről álmodoznak, amik nem is léteznek.)
Az "útra" a novelláskötetet viszem; majd meglátom, mennyit haladok vele, mert nem nagyon tudok buszon olvasni, főleg ilyen kis húszperces utak alatt.

12:27. Amúgy a srác meghalt a könyvben, ugye?

Második nap - 07.26. kedd

7:43. Most komolyan, muszáj ez a Heathcliff hülyeség? Blöe. Az egész könyv blöe. Elkényeztetett kis picsák irreális picsogása. [Bocsánat azoktól, akik szeretik a We Were Liars-t. :)] Egyébként sikerült ma hamar felkelnem, mert úgy volt, hogy megyünk futni. De nem mentünk.

11:18. Ha nem feküdtem volna vissza egy órára, már elolvastam volna ezt a... könyvet. Túl komolyan veszi magát. Meh. Utálok benne mindenkit. Nemsokára megint indulnom kell dolgozni, úgyhogy a We Were Liars befejezése már csak estére marad. Útközben viszont a Hajmeresztő novellákat olvasom, ami nem is olyan rossz. Kb. az egyharmadánál járok, és vannak benne érdekes történetek. Tényleg felüdülés a másik regény után ilyesmit olvasni.

Harmadik nap - 07.27. szerda

2:11. Most. Komolyan. Mondtam, hogy meghalt.

11:30. Ma reggel a Hyperbole and a Half-ot kezdtem el. Folyton arra gondolok a sok kép láttán, hogy milyen jó lenne, ha nyomtatott könyvként lenne meg. És... kutyák!

Negyedik nap - 07.28. csütörtök

11:58. Tegnap este ("este"...) már nem volt időm és energiám olvasni, ma délelőtt meg nagyrészt főztem, de azért jutott egy kis idő olvasásra is. Ez a Hyperbole nagyon jó, a depisebb (haha) részeket is nagyon élvezem. Most ismét dolgozni megyek, de holnap végre már nem. Yay.

Ötödik nap - 07.29. péntek

2:00. Elolvastam! Néhol magamra ismertem a könyvben, a kutyás részek meg nagyon királyak voltak. A libán meghaltam. Tervek a jövőre nézve: olvasni a lány blogját, és ajánlót írni a sajátomra erről a könyvről.

16:06. Ma itthon voltam nagyjából, de egy percem se volt olvasni a takarítástól és a fordítástól. Csak útközben és várakozás közben olvastam el egy hajmeresztő novellát, de még mindig maradt vagy 20 oldal. Nemsokára megyünk haza és ünnepelni, úgyhogy az egyetlen esélyem a vasárnap maradt. Hajrá!

Hatodik nap - 07.30. szombat

---

Hetedik nap - 07.31. vasárnap

17:30. Most kezdem az Alex Woods-ot, és ha nagyon-nagyon jó, talán még van is rá esély, hogy befejezzem. A novelláskötet maradék 20 oldalát meg majd beszúrom valahova.

20:47. Oké, feladom. A barátom meg van fázva, és a gyógyszer-meleg tea kombó mellett a társaságomra is jobban igényt tart a szokásosnál, úgyhogy terápiás célból meg kell néznünk az Outcast legutóbbi három részét, amivel még le vagyunk maradva. (Végülis... képregényből készült, na... :D) Ez azt jelenti, hogy ma már biztosan nem fejezek be semmit, úgyhogy az állás:

Elolvastam:
  • We Were Liars
  • Hyperbole and a Half
Elkezdtem:
  • Hajmeresztő novellák (20 oldal maradt)
  • The Universe Versus Alex Woods (másfél fejezetet olvastam)
Ez összesen kb. 750 oldal.


Game over!
Az fáj a legjobban, hogy a novellákból csak egy kb. tízperces olvasnivaló maradt hátra, és hogy pont azt a kihívást nem tudtam teljesíteni, ami a legjobban érdekelt. Mindenesetre ha lesz, akkor jövőre is találkozunk a nagy nyári read-a-thonon, de már idén augusztusban sem fogok tétlenül ülni: épp azt tervezem, hogy milyen könyvekkel "nevezzek" az augusztusi könyves olimpiára. :)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Liebster Award

Az Olympus istenei book tag

Varázslatos Harry Potter kérdések Ryan Könyvespolcáról