Top 5 Wednesday - Series You Want to Start This Year


Nem vagyok a rendszeresség híve, vagyis nagyon szívesen lennék, de képtelen vagyok rá, most viszont folytatódik a Top 5 Wednesday, amit még valamikor tavasszal hagytam abba, véletlenül. Ezúttal öt könyvsorozaton gondolkoztam, amit szeretnék elkezdeni ebben az évben.

Őszintén szólva nem hittem, hogy ilyen nehéz lesz összeállítani ezt a listát, mivel egy csomó sorozat érdekel, és így van miből választani. Végigböngésztem molyon a sorozatok listáját (legalábbis egy darabig), és rájöttem, hogy épp emiatt a legnehezebb ötöt kiemelni a sokból, hiszen ahogy görgettem lejjebb, azt hittem, már nem jöhet olyan, ami érdekel, de mégis mindig akadt egy újabb, aminél a belső hang a fejemben izgatottan felkiáltott... Mindenesetre megtettem, amit tudtam, és íme öt sorozat, amit már régóta szeretnék elkezdeni, és talán idén sikerül is majd időt szakítanom rájuk.

5. Outlander

Vonz, hogy olyan vastag ez a könyv, és mégis izgalmas - legalábbis ezt mondják, akik olvasták. Túl sok jó vélemény született róla ahhoz, hogy ne tudjak nem tudomást venni róla (ez talán nyakatekerten hangzik), és az is felkeltette a kíváncsiságomat, hogy nem tűnik olyan szokványos történetnek, mint amiket mostanában halomra gyártanak az alkotók, bár jelenleg halvány fogalmam sincs, miről szólhat (annak ellenére, hogy már több értékelést is olvastam róla, eheh).

4. Csontszüret

Régóta vonz, még a borítója is, nem tudom, miért, és egyik ismerősöm is azt mondta rá, hogy nagyon szuperjó, úgyhogy bizakodó, vagy még inkább reménykedő vagyok ezzel kapcsolatban. Lehet kicsit le vagyok amúgy maradva a könyvtrendekkel, mert hiába követem figyelemmel az új megjelenéseket, általában leghamarabb egy évvel utána jutok el arra a pontra, hogy a kezembe vehessem (akár virtuálisan) az adott könyvet, ilyenkorra meg már kb. mindenki elolvasta, akit érdekelt - rajtam kívül. Na mindegy. :D

3. A Setét Torony

Stephen King egyik leghíresebb fantasy sorozatocskája, én meg ugyebár imádom Stephen Kinget, innentől kezdve nyilvánvaló a kapcsolat a kettő között. A helyzet az, hogy már minimum kétszer elkezdtem olvasni a legelső kötetet, de mind a kétszer félbehagytam nagyon hamar. Először nem tetszett, nem tudott lekötni, másodszor meg már kicsit jobban értékeltem, de még mindig nem tudott lekötni, nem tudtam belehelyezkedni a világba. Mondjuk nekem őszintén szólva A sárkány szeme se tetszett anno túlságosan, de mindenképpen szeretnék túljutni a kezdeti nehézségeken és átrágni magam a sorozaton, mert kíváncsi vagyok, mitől olyan jó (na meg persze a karakterekre, talán a kettő össze is függ King munkásságát ismerve).

2. Sötét elmék

Avagy The Darkest Minds, angolul jobban tetszik. Igazából a leghalványabb fogalmam sincs, hogy miről szól ez a könyv, de nagyon régóta nagyon szeretném már elolvasni, szinte rögeszmévé alakult bennem ez a gondolat. Szerintem a borítója lehet a ludas; egyszerűen ránézek, és szivárványt hányok meg ilyenek, nagyon tetszik, jó lenne egyszer a könyvespolcomon látni. Remélem a történetben sem fogok csalódni.

1. Hannibál

A végére/elejére egy igazi klasszikus maradt, méghozzá a Hannibál. Valószínűleg akad köztetek, aki ismeri (és minden bizonnyal akkor szereti is) az új Hannibal sorozatot (bár néhány éves már, szóval annyira nem is új), ahol az alaptörténetet modernizálták, más környezetbe/kontextusba helyezték, és borzasztó jól működik az egész, meg merem kockáztatni, hogy zseniális (hogy az esztétikájáról, a képi elemekről ne is beszéljünk...). A bárányok hallgatnak c. filmet és társait meg biztosan mindenki ismeri, vagy legalább hallott már róla, úgyhogy senkinek sem lehet idegen Hannibal Lecter története. Régóta kíváncsi vagyok már a könyvekre, többször majdnem meg is vettem az antikváriumban a sorozatot (de miért nem, ó), és hála a Könyvtár Projektnek, idén egész biztosan el fogom olvasni legalább az egyik részét.

Nos ez lett volna a heti Top 5 Wednesday, és akinek tetszett, vigye nyugodtan az ötletet és csinálja. További témákat egyébként Lainey goodreads-es Top 5 Wednesdays csoportjában találhattok, tényleg rengeteg van, úgyhogy van miből válogatni. Végezetül pedig itt egy csodálatos kép, még mozog is, enjoy.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Liebster Award

Az Olympus istenei book tag

Varázslatos Harry Potter kérdések Ryan Könyvespolcáról