Day & Night Book Tag

Molyon nézelődtem (próbáltam végigmenni mind a több mint 1000 frissemen), amikor megláttam ezt a taget, és a neve alapján érdekesnek tűnt. Patríciánál találtam, ő meg másnál, szóval aki erre jár, vigye csak nyugodtan. Ha hagy egy kommentet róla, akkor szívesen el is olvasom. :D



D - Do you read more in the morning or at night? - Nappal vagy éjszaka olvasol többet?

Attól függ, hogy nappal vagy éjszaka vagyok ébren. Mostanában éjszaka szoktam olvasni, mert a vizsgaidőszakban mindig át szoktam állni éjszakai módra (na nem a tanulás, hanem a sok szabadidő miatt :)))); tegnap is reggelig Trónok harcát olvastam. Ugyanakkor szeretek (szeretnék) úgy kezdeni egy napot, hogy kávéval és könyvvel az ölemben pizsiben ücsörgök a takaró alatt.

A - Are there any books that changed the way you thought about things? - Van olyan könyv, ami megváltoztatta a gondolkodásmódod (valamiről)?

Szerintem valamilyen módon az összes könyv változtatott valamit a gondolkodásmódomon, hozzáadott ezt-azt, szélesítette, még ha nem is olyan látványos mértékben. Ahogy újabbnál újabb szemszögekkel, felfogásokkal, véleményekkel ismerkedek meg, úgy az én rálátásom is összetettebbé válik, és képes vagyok nemcsak egyetlen adott perspektívából értelmezni valamit, hanem más módon is megközelíteni. Ami viszont mégis nagy hatással volt rám, az a The Bell Jar Sylvia Plath-tól, mert ezzel azt hiszem, sikerült egy kicsit jobban megértenem önmagam, és a teljes Harry Potter sorozat, mert nagyon sok mindent tanultam belőle (pl. hogy nem minden fekete-fehér, sőt).

Y - YA or not? - YA vagy nem?

Hmmm. Igazából kb. egyik műfajra sem mondanám azt, hogy na, ilyet soha az életben nem fogok olvasni, és ugyanígy egyikre sem mondanám azt, hogy mindenek felett áll. Olvasok YA könyveket, van köztük jó pár, ami érdekel, de nincs különösebb kötődésem a műfajhoz. Azt viszont szeretem, hogy olyan szép színesek, meg a témák is elég érdekesek időnként, és sok fantáziát, lehetőséget látok benne.

A - Are there any characters that you honestly believe are real? - Van olyan karakter, akiről úgy gondolod, hogy létezik?

Hát persze, a The Bell Jar közben például teljesen magamra ismertem anno. :D Meg aztán ott vannak a Pretty Little Liars könyvek, és hasonló, mondhatni realisztikus alkotások, szerintem ilyen szereplőkkel bárhol összefuthatunk.

N - Nobody touches my books or I don't loan my books out? - El a kezekkel a könyveimtől vagy szívesen kölcsönadom?

"Szívtam" már meg ezzel, mert az egyik legkedvencebb könyvemet már vagy 10 éve nem láttam, és valószínűleg soha nem is fogom többé, de azért szeretem kölcsönadni a könyveimet, meg néha én is szoktam másoktól kölcsönkapni. Nem zavar túlzottan, ha picit viseltes lesz, és mondjuk megtörik a gerince vagy maszatos lesz egy-egy oldal, csak kapjam vissza.

D - Do you ever smell your books? - Meg szoktad szagolni a könyveid?

Van olyan, aki nem? Mondjuk lehet, hogy ez már valamiféle fétis...

N - Not everyone loves books - is this a positive or negative? - Nem mindenki kedveli a könyveket - baj/nem baj?

Ehehe. Elméletileg nem baj, mert különbözőek vagyunk, és vannak is olyan barátaim, akik nem szeretnek olvasni, és mégis imádom őket, de attól még előtör belőlem a vadállat, amikor valaki ódzkodik az olvasástól. :D Persze azért igyekszem visszafogni és lecsillapítani magam.

I - I keep my books in the best condition or maybe not? - Vigyázok a könyveimre, vagy nem?

Maybe not. :D Ahogy említettem, nem igazán zavar, ha leharcolt egy könyv, meg van olyan is, amit alapból sérülten vagy antikváriumból vettem (erről jut eszembe, van egy New Moon kötetem, aminek az utolsó lapjai fura vörösek, mert valami ráborult, hehe... már csak ezért is megvettem, meg 500 forintért nem hagyok ott vastag könyveket). Amíg olvashatóak a betűk, nem érdekel, hogy néz ki.

G - Gosh, I have too many books! True or false? - Úristen, túl sok könyvem van! Igaz vagy hamis?

...Létezik olyan, hogy túl sok könyv?

H - Have you ever spilled or stained your books before with something, and If so how? - Előfordult már, hogy leöntötted vagy összekented a könyved? Ha igen, hogyan?

Ó, igen, a Harry Potter köteteimnél pl. meg is tudom még mondani, hogy az adott résznél épp pizzát, narancsot, csokit vagy meggy alakú gumicukrot ettem. Ilyesmi gyakran előfordul velem, mert élek-halok a kényelemért, lusta vagyok, mint a föld, szeretek enni-inni, és ha ezeket kombináljuk még azzal is, hogy mennyire vagyok béna (nagyon), akkor azt hiszem, sejthető a végkifejlet.

T - Toned or untoned while reading? or in other words...Do you read and workout at the same time? - Ha olvasol, akkor csak olvasol, vagy csinálsz közben valami mást is?

Ha az evés, ivás és zenehallgatás számít, akkor igen. Amúgy próbálkoztam már rendes workouttal is olvasás közben, de úgy nem tudtam a könyvre figyelni.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Liebster Award

Az Olympus istenei book tag

Varázslatos Harry Potter kérdések Ryan Könyvespolcáról