Varázslatos Harry Potter kérdések Ryan Könyvespolcáról

Réges-régen a Harry Potter sorozat első részét Karácsonyra kaptam, és napokon belül el is olvastam, úgyhogy minél közelebb vagyunk az ünnepekhez, annál "harrypotteresebb" a hangulatom. Már tervezgetem egy ideje, hogy valahogyan vissza kellene térnem a könyves blogoláshoz, csak nem igazán volt meg a kellő löket, de most megtaláltam ezt a Harry Potteres kérdéshalmot Ryan Könyvespolcán, és úgy döntöttem, ez lesz Az.




Kedvenc mágikus közlekedés? (hoppanálás, seprű, hop-por…)

A volt-nincs szekrény. :D Nem éppen a legpraktikusabb, hiszen bemész valahol, és van egy fix hely (remélhetőleg), ahol kijutsz, ha pedig máshova szeretnél menni, a szekrényt is oda kell előbb vinned. De ha belegondolok, hogy lehetne egy házam valahol, meg egy nyaralóm egy másik helyen, és csak gondolok egyet, besétálnék a szekrénybe, és már ott is lennék, azért nem olyan rossz az. Persze, tudom, tudom, ezt hoppanálással is meg lehet csinálni, de az is izgalmas lenne, ha egy olyan szekrénybe lépnék be, ami nem tudom, hogy hova vezet. Sőt akár volt-nincs szekrény expedíciók is lehetnének, azaz fel lehetne térképezni, kinél és hol van ilyen, az hova vezet - biztos vagyok benne, hogy lennének meglepetések.

Kedvenc ételed a sorozatból?

Amikor anno az egyik részt olvastam, az egyik fejezetben a képviselőfánkról volt szó. Mivel kicsi voltam, akkor fogalmam se volt, hogy mi ez, és nem is csináltunk ilyet otthon, de annyira jól le volt írva vagy annyira jó pillanatban olvastam róla, hogy sokáig megmozgatta a fantáziám ez az amúgy teljesen hétköznapi édesség. :D A mágikus ételek közül pedig talán a csokibéka a kedvencem, mert azzal a kártyákat is lehet gyűjteni.

Kedvenc házad?

Nálam ez elég változó: általában vagy a Mardekárhoz, vagy a Hollóháthoz húz a szívem. Az elején mindig a Mardekárba akartam kerülni, mert imádtam Dracót, Pitont, Mardekár Malazárt, egyáltalán az egész háznak a történetét, már amennyit tudni lehet róla. Az utóbbi időben azonban ez valahogy háttérbe szorult, és most már inkább a stréberségben szeretném megtalálni a menőséget :D (sárvérűként simán megtanulnám az egész mágiatörténetet).



Kedvenc újságod a sorozatból?

Nagymamám mindig járatta régebben a Hihetetlen magazint, úgyhogy ebből kiindulva, ha a varázsvilágban élnénk, valószínűleg a Lovegood-ék magazinja érkezne hozzánk folyamatosan. :)

A kedvenc jeleneted az első könyvből?

A legeslegeleje, amikor Vernon bácsi szemszögéből látjuk a furábbnál furább alakokat a városban, ahogy fura dolgokról beszélnek és fura dolgokat csinálnak. Szerintem ez egy olyan különleges kis epizódja a Harry Potternek, ami a szemszögét tekintve szinte egyedülálló, hiszen azt látjuk, hogy mi, teljesen kívülállóként és varázstalanként mit vehetünk észre ebből a teljesen másik világból, ami ugyanitt létezik, velünk együtt.

Kedvenc filmed?

A Félvér herceg. Bár nagyon (nagyon) más, mint a könyv, és ilyen szempontból nem feltétlenül kellene az élvonalba kerülnie, ez az a filmek közül, amit kifejezetten szórakoztatónak találok, mindegy, hogy hanyadjára látom már. Nálam egyszerűen működik és kész. :D



Egy olyan karakter, akinek az életútja/élettörténete kedvenced lett?

Élettörténetekben elég jók a könyvek, de talán Sirius az, akié a legjobban megfogott, az ő halála volt szintén az, amelyik után a legtöbbet sírtam. Nagyon megmozgatta a fantáziám az, hogy ő milyen családból származott, milyen lehetett felnőnie, és emlékszem, sokáig olvasgattam azt a részt, amikor Harrynek mutatja azt a fali családfát, amiből ő ki lett égetve. Arról is szívesen olvasnék külön könyvet, hogy a tesója milyen volt, mi történt vele, és hogy lett belőle az, aki.

Kedvenc olyan könyved, ami a Harry Potter világában létezik?

A mágia története! Honnan jött ez az egész? Hogyan használták a kezdetekben? Mik a legősibb varázslatok? Hogyan jöttek létre a különböző intézmények? Lehet, ha varázscsaládból származnék, dögunalmasnak tartanám, de így nem is tudok elképzelni ennél izgalmasabb olvasmányt.

Kedvenc lényed a sorozatból?

Agyar. :D Imádnivaló! De ha nála varázsosabb lényt kellene választani, a thesztrálok, mert imádtam azt a részt, amikor kiderült, hogy Harry még ebben is "különleges".



Ezek lettek volna tehát a kérdések és válaszok, szuper volt elgondolkozni ezeken. :) Ha már újraolvasni a tervekkel ellentétben egyik évben sem sikerült, így legalább olyan dolgokat is feleleveníthettem, amikről már azt sem tudtam, hogy emlékszem rájuk.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Liebster Award

Az Olympus istenei book tag