The Ultimate Book Tag

Mostanában elég sok book taget hozok, pedig nem is hiszitek, milyen nehéz megírnom egy-egy ilyen bejegyzést úgy, hogy néhány (természetesen létfontosságú) billentyűm nem működik, és úgy kell bemásolgatnom őket. Lassan gyűjtést szervezek már egy lelkes, ám csóró bloggernek, aki szeretné kiélni vágyait, ám eszköz híján majdnem képtelen rá... Na, a lényeg viszont az, hogy csatlakoztam a Kis Könyves Bloggerekhez facebookon, akik mindenféle tageket meg ilyesmiket csinálnak időről időre; az ő oldaluk be is van linkelve a bejegyzés alján. Most épp a The Ultimate Book Tag a soros, úgyhogy lássuk is!

1. Rosszul szoktál lenni, ha kocsiban olvasol?
Nem szoktam kocsiban olvasni, mert nincs is kocsink, meg inkább az utazásra figyelek utazás közben, úgyhogy nem is fordult még elő soha, hogy rosszul lettem volna.

2. Van olyan író, akinek a stílusa egyedi a számodra? Ha igen, miért?
Hú, talán leginkább Bret Easton Ellis stílusát mondanám egyedinek. Ő írta az American Psychót és a Less Than Zerót, ami nekem kötelező olvasmány volt. Tudni kell a könyvről, hogy minimalista stílusban íródott, és nekem pont ez az, ami tetszett benne:
“She laughs and looks out the window and I think for a minute that she's going to start to cry. I'm standing by the door and I look over at the Elvis Costello poster, at his eyes, watching her, watching us, and I try to get her away from it, so I tell her to come over here, sit down, and she thinks I want to hug her or something and she comes over to me and puts her arms around my back and says something like 'I think we've all lost some sort of feeling.”

3. Harry Potter vagy inkább Alkonyat? Írj három okot, hogy miért?
Harry Potter. Ehhez még komolyan okok is kellenek? Sokkal jobb a történet, a karakterek, és nem is arról van szó minden bekezdésben, hogy Eddie fiúnak milyen hihetetlenül természetfeletti módon gyönyörűséges szeme van.

4. Van külön táskád a könyveidnek? Ha igen, milyen...
Nincs, ez eddig eszembe se jutott.

5. Meg szoktad szagolni a könyveket?
Ez csak természetes, nincs is annál jobb illat.

6. Mit szeretsz jobban, ha van a könyvekben illusztráció, vagy ha nincs?
Nem fontos az illusztráció, mert az olvasás hevében úgysem figyelek rá. :)

7. Melyik volt az a könyv, amit amíg olvastad szeretted, de aztán rájöttél, hogy nem valami jó?
Anno az Alkonyat. Az első részt akkor kezdtem olvasni, amikor még nem volt körülötte hype itthon, és imádtam az alapötletet meg minden. Aztán most meg nem is értem, hogy nem fogtam a fejem közben.

8. Vannak vicces könyves történeteid gyerekkorodból? Ha igen, megosztanád?
Nem nagyon. Olvastam régen egy könyvet, amiben a kislánynak valami kis plüss nyuszija volt, és öltöztette meg lakása lett, nem emlékszem már, de utána lenyúltam öcsém hasonló kaliberű nyusziját, és én is ilyesmiket csináltam vele.

9. Melyik a legvékonyabb könyv a polcodon?
Virginia Woolf: Flush.

10. Melyik a legvastagabb könyv a polcodon?
Stephen King: Álom doktor.

11. Olyan jól is írsz, ahogyan olvasol? A jövőben el tudod magad képzelni íróként?
Nagyon-nagyon szeretnék író lenni, csak még sosem támadt elég jó ötletem, amit meg is írhatnék. A tanárok mindenesetre szokták szeretni az esszéimet, szóval biztos nem vagyok reménytelen.

12. Mikor kezdtél el olvasni aktívan magadtól?
Talán 9 éves korom körül, amikor megkaptam karácsonyra az első Harry Pottert.

13. Melyik a kedvenc klasszikus könyved?
Öööö... Nem tudom, hogy a The Sound and the Fury Faulknertől idetartozik-e, de az.

14. A suliban az irodalom volt a kedvenced?
Nem, mert a költészet és a dráma nem a szívem csücske.

15. Ha kapnál egy olyan könyvet ajándékba, amit már olvastál és utáltál... mit tennél?
Feltenném a polcra a többi közé, kicsit megalomániás vagyok. Ha tényleg nagyon utáltam, titokban elajándékoznám.

16. Melyik az a kevésbé ismert sorozat, ami szerinted hasonlít a Harry Potterhez vagy az Éhezők Viadalához?
Fura a kérdés, mert én eközött a kettő között sem találok semmi hasonlóságot... :D De mondjuk a Percy Jackson sorozat, az nagyon izgalmas és nagyon jó.

17. Van valami rossz szokásod, amit blogolás közben csinálsz? Ha igen, mi az?
Félbehagyok egy-egy bejegyzést, és aztán sose fejezem be, mert elmegy tőle a kedvem.

18. Van kedvenc szavad? Ha igen, melyik az?
Ó, mindig szokott lenni, de most persze egy sem jut eszembe. :( Sokszor külföldi szavak amúgy, mint pl. epiphany, meg hasonló fancy kifejezések.

19. Vámpírok vagy inkább a tündérek jönnek be jobban neked?
A vámpírok, a tündérek sosem érdekeltek különösebben.

20. Alakváltók vagy angyalok?
Angyalok, főleg a bukottak. :3

21. Szellemek vagy vérfarkasok?
Hát... Igazán egyik se... De akkor mondjuk a vérfarkasok.

22. Zombik vagy vámpírok?
A zombiktól rettegek, szóval ismét a vámpírok. :)

23. Mit szeretsz jobban egy könyvben a szerelmi háromszöget vagy a tiltott szerelmet?
Azt hiszem, a tiltott szerelmet, az izgalmasabban hangzik.

24. És végül: mi jön be jobban, egy abszolút romantikus könyv, vagy egy eseménydúsabb könyv némi romantikus szállal?
Blöe, utálom a romantikus könyveket, úgyhogy egyértelműen az utóbbi.



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Liebster Award

Az Olympus istenei book tag

Varázslatos Harry Potter kérdések Ryan Könyvespolcáról