Top 5 Wednesday - Book to Movie Adaptations

Ezen a héten az adaptációkról lesz szó, azaz arról, hogy mely filmeket szeretem a legjobban, amelyek alapjául egy könyv szolgált. Mivel rögtön vagy 10 ilyen film is eszembe jutott, most a naaaagy-nagy fandomokat kihagynám (gondolok itt a Harry Potterre, A Gyűrűk Urára, A hobbitra és a Narniára), egy kivételével (Az éhezők viadala).


5. Ragyogás (Stephen King)
Igaz, hogy jópár eltérés van a könyv és a film között, de ez akkor is az egyik legjobb King-adaptáció, ami valaha készült. Azoktól az ikrektől a mai napig rettegek. :D

4. Futótűz (Suzanne Collins)
Nem tudom, hogy csak alig emlékeztem már a könyvre, vagy csak túl gyorsan olvastam el a trilógiát, de ez volt az a film, aminél úgy éreztem, úristen, ez sokkal, de tényleg sokkal jobb, mint a könyv. Annyira intenzív volt, annyira átjött minden a filmből, hogy az hihetetlen. Le a kalappal.

3. The Great Gatsby (F. Scott Fitzgerald)
Egész konkrétan a 2013-as filmre gondolok. Szerintem nagyon jól ki lettek választva a szereplők (Leo DiCaprio, Carey Mulligan), nagyon szép, Leo alakítása az én fejemben tökéletes Gatsby volt (az a jelenet, amikor bemegy az esőről csuromvizesen... :O), és bár eleinte furák voltak a modernebb zenék a filmben, de ez is hozzáad valamit a hangulatához. És képes voltam másodjára is megnézni, ami nálam nagy szó. :P

2. A remény rabjai (Stephen King)
Ez a film valami csodálatos. Aki még nem látta, az nézze meg, mert nem lehet úgy meghalni, hogy előtte ezt a filmet nem látja valaki. Ez a valaha volt legeslegjobb King-adaptáció, meg a világtörténelem egyik legjobb filmje is. Örök kedvenc.

1. Egy különc srác feljegyzései (Stephen Chbosky)
Imádtam a könyvet és a filmet is, és igazából azért került a lista élére, mert szerintem ez egy egészen különleges darab. A hangulata, a szereplők (Patrick :3)... Jó lett.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Liebster Award

Az Olympus istenei book tag

Varázslatos Harry Potter kérdések Ryan Könyvespolcáról