Halloweeni könyvlista

Nem szoktam halloweenozni, de azért ez a szellemesdi, ijesztgetősdi néha elkap engem is. Épp ezért most megpróbáltam összeállítani egy listát, hogy szerintem miket érdemes elolvasni (vagy legalábbis elkezdeni) ezen a napon. A horror szerelmesei valószínűleg már a nagy részén túl is vannak, de hátha akad nekik is valami. Ha tehát úgy alakult, hogy otthon ülsz, és nem tudsz magaddal mit kezdeni, vagy csak te is "hangulatba" keveredtél, akkor hátha tudok segíteni. :)

1. Valami Stephen Kingtől

Ha valaki meghallja ezt a nevet, valószínűleg a horror jut eszébe róla. Persze akik ismerik az írásait rögtön meg is cáfolnának, hogy ez így egyáltalán nem igaz, mert az ő könyvei nem is olyan félelmetesek, de azért lássuk be, nem alaptalanul skatulyázták így be. Nem tudtam eldönteni, melyik könyvét írjam, mert több is eszembe jutott: a Borzalmak városa, az Állattemető vagy A ragyogás. Ez az első három cím, ami a félelemről eszembe jutott, én mindegyiket nagyon szerettem. Ha valaki vámpíros sztorira vágyik, akkor a Borzalmak városát ajánlom, ha inkább feltámadó gyilkos állatokról és emberekről akar olvasni, akkor az Állattemetőt válassza, ha pedig emlékszik a filmre, vagy csak simán egy szellemes-bekattanós könyvre vágyik, akkor A ragyogás lesz a neki való. Lehet, hogy a könyvek eleje kissé nehezen indul, de utána úgyis teljesen magába fog szippantani.

2. A klasszikusok


Konkrétan a Drakulára vagy a Frankensteinre gondoltam, nekem tipikusan ez az a két történet, ami a klasszikusok címszó alatt eszembe jut. Valószínűleg mindenki ismeri már a történetet valahonnan, így a történet maga nem tartogathat túl nagy meglepetéseket. Mindenesetre szerintem érdemes legalább egyszer elolvasni őket.






3. Edgar Allan Poe: Rémtörténetek


Gondolkoztam rajta, hogy ezt is a klasszikusok között említem, de aztán mégis különvettem, mivel ez több rövid történetből áll (meg mert elfogult vagyok Poe-val). Középiskolából talán ismerős lehet, ha máshonnan nem is, mi legalábbis emlékszem, hogy tanultunk valamelyik művéről. Ebben a válogatásban négy novellája található, igaz minimálisan lerövidítve, új fordítással: A fekete macska, A Vörös Halál maszkja, Az Usher-ház pusztulása és a Hoppsza-béka. Érdekes illusztrációk is díszítik a könyvet.



4. William Peter Blatty: Az ördögűző


Ugye mindenki emlékszik még a filmre? Én még sose mertem megnézni, majd egyszer talán megnézem valakivel (egyedül biztos nem). A könyv legalább azt az élményt nyújtja, de mint tudjuk, a könyv általában jobb a filmnél, szóval... Aki félni akar, mindenképpen olvassa el! :)







5. Robert Bloch: Pszicho


Itt is csak a filmre tudok gondolni, amikor eszembe jut... Az a tipikus zuhanyozós jelenet, ugye?! Nos, a könyv állítólag legalább olyan ijesztő és fordulatos; lebilincselő történet egy gyilkosról és az emberi elme rejtélyeiről. Most én is kedvet kaptam hozzá...







6. Thomas Harris: A bárányok hallgatnak


Hannibal Lecter hátborzongató egy karakter, imádom. A könyv pedig olyan jól van megírva, hogy le sem lehet tenni. Kötelező!










7. Anne Rice: Interjú a vámpírral

Anne Rice világával kb. 16-17 évesen ismerkedtem meg, és rögtön éreztem, hogy ez valami más, valami jó, így senki nem ír. Annyira egyedi hangulata van a könyveinek, sehol sem éreztem hasonlót olvasás közben. Manapság elárasztották már a piacot a különféle vámpíros könyvek, de ez szerintem klasszikusnak számít közöttük, ahogy bármelyik másik Anne Rice könyv is. Azért ezt raktam a listára, mert ez a Vámpírkrónikák sorozat legelső része, és talán a legismertebb is. Bár szerintem nem lényeg, milyen sorrendben olvassuk a könyveket, én például anno a Lestattal kezdtem, és így is maradandó élményt tud nyújtani.



8. John Fowles: A lepkegyűjtő


Ismét egy pszicho-triller, ismét egy megbomlott elme. Ferdinand, a lepkegyűjtő új elemet talál a gyűjteményébe, méghozzá egy mindennél csodálatosabbat: egy nőt. Mindkettejük szemszögéből láthatjuk a történéseket, ami különösen érdekessé teszi.








9. Lionel Shriver: Beszélnünk kell Kevinről


Ebből is készült film, de úgy vettem észre, nem lett olyan híres. Én megnéztem, mert éppen Ezra Miller korszakomat éltem, és a film története is tetszett. Hát, nem csalódtam. Kevin gonosz, egyszerűen csak gonosz, az anyja pedig nem tud mihez kezdeni ezzel a ténnyel. A végkifejlet sejthető: vérfürdő. Az anya két évvel később egy levélsorozatban néz szembe a történtekkel. Brutális.






10. Washington Irving: Az Álmos-völgy legendája


Előre szólok, még mielőtt sokan csalódnának: ez a történet nem ijesztő. És nem is regény, csak egy rövid novella, tele tájleírással. De szerintem annyi adaptációt megélt már (pl. mostanában kezdődött a Sleepy Hollow sorozat, egész jó, csak kicsit giccses), hogy érdemes megismerkedni az alaptörténettel. Már Irving másik művében, a Rip Van Winkle-ben is láthatjuk, hogy szívesen sző bele egy-két legendát a történeteibe, ennél a műnél pedig még több kísérteties sztori is megjelenik Álmos-völgyben, pl. a fejnélküli lovas.




11. John Ajvide Lindqvist: Hívj be!


Régi vágyam már ez a könyv, hiába olvastam már el nagyjából, a kezemben akarom tartani. Büszkén raknám fel a polcomra, mint az író másik könyvét, az Élőhalottak!-at is, bár abba még nem volt időm belekezdeni. Más, mint a manapság megszokott kortárs vámpíros regények: ez sokkal súlyosabb, komorabb, néhol még reálisabb is. Tessék csak olvasni!






12. Darren Shan: Rémségek Cirkusza


Bevallom őszintén, nem ismerem Darren Shan munkásságát, sosem olvastam még egy könyvét sem. Lehet, hogy már ki is nőttem belőle, én legalábbis ettől tartok. Mindenesetre annyiszor felbukkan a neve, hogy nem lehet lehagyni egy halloweeni listáról sem. Vámpíros, "rémséges" fantasy.







13. Neil Gaiman: A temető könyve


Én csak most jöttem rá, hogy ezt a könyvet egyszer már el akartam olvasni. Emlékszem, ahogy a könyvesboltban a kezembe vettem, elolvastam a fülszöveget, és azt gondoltam, ez tetszik. Nos, azóta sem került még rá sor... A főszereplő fiú egy temetőben lakik. Oké, nekem már ennyi is elég volt, hogy érdekelni kezdjen.







13+1. Isaac Marion: Eleven testek


Ez a regény azért lett "csak" a +1, mert egyáltalán nem félelmetes. Én irtózom a zombiktól (komolyan, rémálmaim is szoktak lenni róluk), de ez a könyv szörnyen vicces és olvasmányos. Láttam a filmet, az egy olyan közepes kategóriába tartozott nálam, aztán elkezdtem nemrég a könyvet, és úúúúristen, ez naaagyon jó. Ha valami groteszkül humoros és érdekes könyvre vágytok, akkor ez kötelező (meg amúgy is)!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Liebster Award

Az Olympus istenei book tag

Varázslatos Harry Potter kérdések Ryan Könyvespolcáról