II. Magyar Könyvek Viadala

Március van! És ez nemcsak azt jelenti ám, hogy mától tavasz van (VÉGRE), hanem azt is, hogy ma bizony kezdetét veszi a II. Magyar Könyvek Viadala. Ha esetleg még nem hallottál az eseményről, akkor az alábbiakban megpróbálom összefoglalni, hogy miről is van szó.




Tavaly még én is csak kívülállóként, "laikusként" nézegettem az I. Magyar Könyvek Viadalát, és bátortalanul leadtam egy-két szavazatot olyan kategóriákban, amikhez van is valami közöm. Sajnos az a szomorú igazság, hogy részben a tanulmányaim miatt, részben pedig azért, mert a hazai könyvekről alig hallani valamit, nem vagyok túlságosan otthon a magyar könyvekben, főleg nem a kortárs irodalomban. Így aztán, bár nagyon örültem, hogy a Viadal szervezője, Rácz Tibor idén engem is meghívott a nomináló bloggerek közé, kicsit meg is izzasztott a jelöltjeim kiválasztása.

Na de miről is szól ez az egész? A Magyar Könyvek Viadalán első körben különböző könyves bloggerek választanak jelölteket (ebben az évben 38-an voltunk) tíz különböző kategóriában. Ez úgy néz ki, hogy otthon szépen ülnek a bloggerek a gép előtt, és agyalnak, hogy mi volt az az előző évben, ami igazán jó volt, és egy adott kategóriában kiválasztanak ezek közül maximum hármat, amik között eloszlik az adható maximális 15 pont, és miután minden kategóriában megtették ezt, elküldik a jelöltjeiket. Természetesen nem muszáj minden kategóriában jelölni, és nem is kötelező hármat is kiválasztani, lehet akár csak egy vagy két jelöltet küldeni egy kategóriában, és a pontok eszerint oszlanak majd el (egy jelölt 15 pont, kettő már 8 és 7 pont, három pedig 5-5-5 pont, értelemszerűen). Miután az összes blogger jelöltje megvan, összeadódnak a pontok, és a legtöbb pontot kapó öt jelölt lesz az, akikre majd ti, olvasók szavazhattok.

Hogy még izgalmasabb legyen, a kategóriák nem egyszerre, hanem három naponta kerülnek fel az oldalra, és mindegyik kategóriában 29 nap áll rendelkezésedre a szavazatod elküldéséhez. Ugyanígy az eredményhirdetés is kategóriánként, háromnaponta lesz majd áprilisban (már alig várom!). Az olyan átlagos kategóriák mellett, mint az év írója és írónője, a könyvek megjelenésének más kulcsfiguráira is lehet szavazni, azaz a legszebb könyvborítóra (így egyben annak készítőire is), és a legjobb fordítóra is, aminek én külön örültem. Emellett persze a különböző műfajokban is lehet majd szavazni (ismeretterjesztő, mesekönyv, szépirodalom, ifjúsági, szórakoztató), és van lehetőség az év elsőkönyvesének elismerésére is. Az első kategória, amiben ma 13 órától indul a szavazás, az év legszebb könyvborítója. Úgy tervezem, hogy minden kategóriánál, amiben jelöltem, megosztom majd veletek a szavazás kezdetének napján, hogy kit/mit és miért választottam, akár bejutott a legjobb öt közé, akár nem.

Tessék tehát figyelni mostantól a Viadal oldalát, és szorgosan szavazgatni a kedvenceitekre. Ha semmiről sem akartok lemaradni, akkor Facebookon is követhetitek az eseményt. Ide kattintva megtekinthetitek a Viadal menetrendjét is.

...And may the odds be ever in your favour!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Liebster Award

Az Olympus istenei book tag

Varázslatos Harry Potter kérdések Ryan Könyvespolcáról