Könyvmoly Párbaj V. és Könyvtár Projekt


Idén szinte az utolsó pillanatban, de sikerült jelentkeznem nekem is a Könyvmoly Párbajra, amelynek ma van a legelső napja. Sajnos még nem tudtam belekezdeni egyik könyvbe sem a listámról, mert előbb a sulis elmaradásaimat kell pótolnom, de már alig várom. Emellett egy saját kis projektet is indítottam, saját magam részére, ami a Könyvtár Projekt nevet kapta (huh, milyen fantáziadús). Az alábbiakban többet is elárulok ezekről.

Lustaságom mellett azért is maradt a Könyvmoly Párbajra való jelentkezésem az utolsó napokra, mert rengeteget gondolkodtam az A és B listámon. A 11 könyves verziót választottam (ami egyáltalán nem is sok), aminél 10 könyvet előre ki kell választani, a 11. pedig a Joker. Mindenképpen olyan könyveket akartam kiválogatni, amiket már régóta és/vagy nagyon el akarok olvasni, és amikről feltételezem, hogy lekötnének és nem hagynám őket félbe. Emellett egy kis újdonságot is bele akartam vinni, azaz olyan típusú könyveket, amiket általában nem olvasok, ezért került fel például a B listámra A párválasztó. Valami hazait is szerettem volna belecsempészni, ezért az A listán egy Jókai, a B listán pedig egy Karinthy regény található. Na, de lássuk most már magukat a listákat!


A lista

J. R. R. Tolkien: A sonkádi Egyed gazda
Jane Austen: Büszkeség és balítélet
Jókai Mór: Fekete gyémántok
Samantha Shannon: Csontszüret
Rainbow Rowell: Fangirl
Stephen King: Tóparti kísértetek
Mark Haddon: The Curious Incident of the Dog in the Night-Time
Alexandra Bracken: The Darkest Minds
Neil Gaiman: The Graveyard Book
John Green: Looking for Alaska
Joker


B lista

William Faulkner: As I Lay Dying
Aldous Huxley: Brave New World
Kurt Vonnegut: Slaughterhouse-Five
Kiera Cass: A párválasztó
Karinthy Frigyes: A delejes halál
Ernest Cline: Ready Player One
Anne Rice: A kárhozottak királynője
Ava Dellaira: Love Letters to the Dead
Elizabeth Wurtzel: Prozac Nation
Neil Gaiman: Unnatural Creatures
Joker

Arra igazából nem is nagyon figyeltem, hogy az angol vagy a magyar változat kerül fel a listámra, egyrészt mert goodreads-en nézegettem, másrészt meg, mert igazából mindegy. A sorrend nincs meghatározva, annyi viszont biztos, hogy A sonkádi Egyed gazda lesz az első, mivel azt november közepén vissza kell vinnem a könyvtárba.

És akkor ezzel el is érkeztünk a Könyvtár Projekthez. Régóta nagy álmom volt már, hogy beiratkozzak a megyei könyvtárba (jó, tudom, nincsenek valami nagy álmaim :D), és idén októberben hirtelen felindulásból végre meg is tettem. Abban reménykedek, hogy ez talán motiválni fog az olvasásban, hiszen 3 hét áll rendelkezésre kölcsönzés után a kivitt könyvek elolvasására, és már általánosban is utáltam úgy visszavinni könyvet, hogy nem olvastam el. Jelenleg nálam van a már említett Tolkien kötet, amit csak úgy véletlenszerűen emeltem le a polcról, valamint egy Kurt Vonnegut novelláskötet (Míg a halandók alszanak), meg Garaczitól a Pompásan buszozunk!. Ha minden jól megy és ügyes vagyok, akkor minden hónapban szeretnék kivenni vagy három könyvet, és szépen elolvasgatni, majd írni is róluk többet-kevesebbet. "Nem nagy cucc" tehát a Könyvtár Projekt, de egyelőre nagyon lelkes vagyok, reméljük, ez így is marad. Szemeztem már a múltkor is a Trónok Harca kötetekkel, talán karácsony körül ki is veszem az első részt (minimum), és végre eljutok majd a végére.

Akkor erről ennyit, remélem, mindenkinek kellemesen telt a szünete, akinek volt, sok sikert a zh-khoz, meg ilyesmi.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Liebster Award

Az Olympus istenei book tag

Varázslatos Harry Potter kérdések Ryan Könyvespolcáról