50 kérdés book tag

Rég hoztam már új book taget, ezért most egy egészen hosszúval készültem, amelyet itt találtam. 50 egyszerű kérdésre kell válaszolni, lefordítottam mindet, szóval akinek kedve támad ezek után hozzá, csinálja, kíváncsian várom!


1. Mit olvastál legutóbb?

Michael Thomas Ford: Suicide Notes

2. Jó könyv volt?

Igen.

3. Mitől volt jó?

Az egyik gyengém ez a téma, szóval már alapból könnyen be tudta lopni magát a szívembe, és a stílusa, a szereplők, minden jó volt benne.

4. Ajánlanád másoknak is?

Igen, mert szerintem erőt lehet nyerni ebből a könyvből, közelebb juthatunk rajta keresztül saját magunkhoz, és rájöhetünk, hogy mindig van kiút.

5. Milyen gyakran szoktál olvasni?

Az attól függ, milyen kedvem van és mennyire vagyok lusta. Mostanában például szinte minden nap olvasok valamit, máskor meg akár egy hónap is eltelhet anélkül, hogy egy könyvet is a kezembe (vagy a képernyőmre) vennék.

6. Szeretsz olvasni?

Hát persze.

7. Mi volt a legutolsó rossz könyv, amit olvastál?

Huh, ez nehéz kérdés… Talán Veronica Roth: A hűséges c. könyve.

8. Miért nem tetszett?

Azt már kifejtettem egy külön bejegyzésben, de alapjában véve többet vártam a könyvtől, idegesítőek voltak a majdnem szex-jelenetek, az állandó lázadás és lelkizés…

9. Szeretnél író lenni?

Hogy szeretnék-e abból megélni, amit szeretek csinálni? Természetesen.

10. Olvastál valaha olyan könyvet, ami nagy hatással volt rád?

Ó, igen.

11. Szoktál fanfictiont olvasni?

Régen olvastam, még amikor a Harry Potter könyveket olvastam, és akkoriban találtam is egy hosszú, és nagyon jó fanficet, de sajnos elfelejtettem a címét… Mostanában viszont hiába próbálkozom velük, egyik sem köt le.

12. Szoktál fanfictiont írni?

Erre is azt tudom mondani, hogy régebben írtam, de ma már nem.

13. Mi a kedvenc könyved?

Jaj, az aztán sok van. Legyen mondjuk Stephen Kingtől A rémkoppantók.

14. Melyik könyvet szereted a legkevésbé?

Hú. Ööö… Van Michael Scottnak az a sorozata, az első kötet címe azt hiszem, Az alkímista. Nem szeretem azt a könyvet, mert megvettem reménykedve, aztán valahogy képtelen voltam átrágni magam rajta. Megbántott.

15. A kézzel fogható könyveket szereted vagy inkább gépen olvasol (pl. Kindle-ön)?

Szerintem nincs jobb érzés annál, amikor kézbe vehetsz egy vastag könyvet, megsimogathatod, lapozgathatod, szagolgathatod (az a tipikus új könyv szag…!). Meg egy kicsit azt hiszem, birtoklási mániám is van. Ezzel úgy érzem, választ is adtam a kérdésre.

16. Mikor tanultál meg olvasni?

Hat évesen, első osztályban.

17. Melyik a kedvenc kötelező olvasmányod?

Általánosból A Pál utcai fiúk, gimiből öööö… Mondjuk az Az arany ember, egyetemről meg jelenleg Pat Barkertől a Regeneration és Faulknertől The Sound and the Fury.

18. Mi a kedvenc könyvsorozatod?

A Harry Potter.

19. Ki a kedvenc íród?

Stephen King!

20. Mi a kedvenc műfajod?

Háááát… Szeretem a pszichológiait, a horrort, nem is tudom, igazából bármit elolvasok.

21. Ki a kedvenc szereplőd az egyik könyvsorozatból?

Eddig ezen a kérdésen kellett a legtöbbet gondolkoznom. Legyen mondjuk… Mondjuuuk… Vol… Nem… Piton. Drága Pipogyusz.

22. Történt már olyan, hogy egy könyv egy teljesen más helyre repített?

Az a baj, hogy mostanában egyre kevesebbszer.

23. Melyik könyvhöz szeretnéd, ha készülne folytatás?

Hahaha, LEGYEN MÉG TÖBB HARRY POTTER KÖNYV! Na jó, legyen mondjuk A legyek ura. Lehet, hogy hülyeség, de én kíváncsi lennék, hogy mi lett a kölykökből, még ha csak mondjuk egy novella is lenne az egész.

24. Melyik az a könyv, amelyikről azt kívánod, bár NE lenne folytatása?

Az első három Végzet Ereklyéi könyv szerintem úgy, ahogy van, bőven elég lett volna, a negyedik kötetet már lassan egy éve olvasom.

25. Mennyi idő alatt olvasol el egy könyvet?

Az attól függ, hogy milyen a kedvem, hogy kint milyen idő van, hogy mennyire fázok, hogy mi történik a magánéletemben éppen, és hogy mennyire izgalmas a könyv. Ha minden optimális, akkor egy-két nap.

26. Szereted, amikor a könyveket megfilmesítik?

Szeretem, mert kíváncsi vagyok, hogy bizonyos részeket hogyan fognak megvalósítani, és ha jól sikerül a film, akkor azoknak az ismerőseimnek is meg tudom mutatni a sztorit, akik utálnak olvasni.

27. Melyik az a könyv, amit tönkretett a filmadaptációja?

Számomra ez A villámtolvaj volt. Imádom a srácot, aki Percyt játssza, de valahogy nekem az a film nagyon gyengének tűnik, főleg a könyvhöz képest.

28. Melyik az a film, ami jót tett egy könyvnek?

Aaaaz Éhezők Viadalának második része. Nekem abból a film sokkal jobban átjött.

29. Szoktál újságot olvasni?

Csak ha épp a kezembe akad egy itthon, vagy ilyesmi.

30. Szoktál magazinokat olvasni?

Régen imádtam a tinimagazinokat, rengeteget olvastam. Azokból viszont már kinőttem, a női magazinok meg szerintem borzalmasak… így nem.

31. Az újságokat (napilapok, hetilapok, stb.) vagy a magazinokat szereted jobban?

A magazinokat, vagyis jobban szeretném őket, ha találnék egy olyat, ami számomra érdekes témával foglalkozik ÉS megfizethető.

32. Szoktál az ágyban olvasni?

Imádok. Mondjuk szinte mindent az ágyban csinálok.

33. Szoktál a wc-n olvasni?

Haha, nem.

34. Szoktál a kocsiban ülve olvasni?

Nagyon ritkán ülök kocsiban, de nem szoktam, mert amikor utazok, akkor jobban szeretek az ablakon kibámulni és gondolkozni. Csak akkor olvasok útközben, ha nagyon izgalmas a könyv, vagy nagyon sietnem kell vele.

35. Szoktál a fürdőkádban olvasni?

Gondoltam már rá, de egyrészt itthon kiakadnának rám, hogy mennyi ideig fürdök már, másrészt meg biztos, hogy eláztatnám a könyvet, szóval nem. De jégkrémet enni szoktam.

36. Gyorsan olvasol?

Ha magába szippant a könyv, akkor igen.

37. Lassan olvasol?

Csak ha nem tud eléggé lekötni egy könyv.

38. Hol szeretsz a legjobban olvasni?

Az ágyamban vagy az ablak alatti fotelben.

39. Nehezen tudsz koncentrálni olvasás közben?

Az utóbbi években sajnos igen, de ha nagyon-nagyon jó a könyv, akkor minden oké.

40. Csend kell ahhoz, hogy olvasni tudj?

Az csak attól függ, mennyire vagyok nyűgös, ilyenkor kell a csend. De amúgy szeretek közben zenét hallgatni, mert aztán később, amikor újra meghallgatom azt a zenét, eszembe jut majd róla a könyv.

41. Kitől kaptad a könyvek iránti szereteted?

A nagyszüleimtől. Már egész kicsi korom óta azt hallom tőlük, hogy a könyveknél nincs jobb dolog a világon, és hogy a tudás az egyetlen dolog, amit nem tudnak elvenni tőlem…

42. Mit fogsz legközelebb olvasni?

Ki tudja még, attól függ, akkor épp milyen kedvemben leszek… De valószínűleg Tolkientől A sonkádi Egyed gazdát, mivel könyvtári.

43. Mikor kezdtél el rendes regényeket olvasni?

Jó kérdés, nem tudom. Ha ide számítanak az általános iskolai kötelező olvasmányok is, akkor az első szerintem a Vuk volt, olyan 7-8 évesen.

44. Ki a kedvenc gyermekkönyv szerződ?

Neeem tudom, nem igazán mozgok otthon a gyerekkönyvekben, de anno nagyon tetszett A kofferes kislány, amit Jacqueline Wilson írt.

45. Melyik íróval szeretnél interjút készíteni?

Uh… Olyat is lehet mondani, aki már meghalt? Mert akkor Faulkner, Kurt Vonnegut, Sylvia Plath, Salinger, Stephen King…

46. Szerinted melyik íróval lennétek barátok?

Stephen King, Sylvia Plath, talán Virginia Woolf, John Green, Neil Gaiman.

47. Melyik könyvet olvastad el legtöbbször?

Valószínűleg a Harry Potter és a bölcsek kövét.

48. Milyen könyveket tartasz klasszikusnak?

Nem tudom, ezt nem én határozom meg, nem is tudom, milyen kritériumot tudnék állítani nekik.

49. Mik azok a könyvek, amiket szerinted tanítani kellene az iskolákban?

Lehet, hogy egyesek gyomra nem venné be, de a Regeneration szerintem jó lenne, nagyon elgondolkodtató dolgok vannak benne…

50. Mik azok a könyvek, amiket ki kellene tiltani az iskolákból?


Én nem tiltanék semmit, mindenki azt olvas/tanít, amit akar.

Megjegyzések

  1. Szia!:)
    Ez nekem személy szerint nagyon tetszett! Sok válaszoddal egyet értek, de azzal, hogy a Végzet Ereklyéiből elég lett volna az első 3 rész, na azzal nem. Nekem az egyik kedvenc könyvem. :D
    Megcsinálhatom én is a blogomon? :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Persze, én is kíváncsi vagyok a válaszaidra! :)
      Alapjáraton én is szeretem a Végzet Ereklyéit, csak a negyediknél egyszerűen leragadtam, nem tud annyira lekötni... De lehet, hogy ha végre eljutnék a végére, az utána következő már jobban érdekelne. :D

      Törlés
  2. Köszi!! :) Hát igen tényleg az a leggyengébb rész. Sokan úgy vannak vele ahogy te. Mondjuk nekem ez a rész is tetszett, de én nagy fantasy fan vagyok, és alapjában imádom Cassandrát, szóval érthető. :D

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Liebster Award

Az Olympus istenei book tag

Varázslatos Harry Potter kérdések Ryan Könyvespolcáról