Nagy nyári read-a-thon tervek

Itt a nyár, végre temérdek szabadidőm van (haha, nem), ezért egyből felcsillant a szemem, mikor megláttam, hogy a Book Heaven és az Always Love a Wild Book bloggerei read-a-thon-t szerveznek. Ha még nem hallottatok ilyesmiről, annyi a lényege, hogy egy megadott időkereten belül (jelen esetben július 25-31.) annyi könyvet olvassunk, amennyit csak bírunk. Külföldön ez nagyon népszerű, Magyarországon viszont kevesebb példa akad rá, ezért különösen örülök, hogy erre a felhívásra most rábukkantam. Az alábbiakban megmutatom, hogy milyen könyveket tervezek elolvasni azon a héten.


A Nagy nyári read-a-thon július 25-én éjfélkor kezdődik és egészen július 31. éjfélig fog tartani. Ezen az egy héten annyit kell olvasni, amennyit csak bírsz, és így, ha minden jól megy, rövid idő alatt jelentősen csökkentheted a várólistádat (bár... az enyém 200 vagy 300 könyv körül van jelenleg, szóval ez csak csepp a tengerben :). A szervezők, Nancy és Abstractelf segítségül néhány minikihívást is kitaláltak, hogy jobban motiváljanak az olvasásra, így én is főleg ezek alapján válogattam ki a könyveket, amiket el szeretnék olvasni.


1. Olvass el egy regényt, amelynek a borítóján található sárga és/vagy zöld szín!

Hyperbole and a Half: Unfortunate Situations, Flawed Coping Mechanisms, Mayhem, and Other Things That Happened
Allie Brosh

Fogalmam sincs, pontosan miről is fog szólni ez a könyv, de Goodreads-en már régóta a várólistámon csücsül, az értékelései is nagyon jók, úgyhogy itt a tökéletes alkalom, hogy elolvassam. Mostanában amúgy is hajlok a könnyedebb olvasmányok felé, mert az utolsó vizsgámra rengeteg klasszikust el kellett olvasnom (Orwell, Huxley, stb.), amik persze jók, csak már zsong tőlük a fejem. Ez kis viccesnek, szórakoztatónak tűnik, ideális nyári olvasmány.

2. Olvass el egy regényt, ami nyáron játszódik vagy szerepel benne nyaralás!

We Were Liars
E. Lockhart

Rákerestem Google-ben, hogy milyen nyáron játszódó könyvek vannak, mert magamtól egyet sem tudnék mondani, és ezt találtam az egyik Goodreads-es listán. Szintén régóta várólistás már, mert Molyon meg mindenütt láttam, hogy sokan olvassák és dicsérik, bár kissé félek tőle, mert a stílusa és a tartalma alapján nem olyan, mint amiket amúgy olvasni szoktam. Ez mondjuk nem baj, sőt, épp azon vagyok mostanában, hogy kicsit kilépjek a komfortzónámból, és olyasmiket is kézbe vegyek, amiket máskor nem, így tervezek nyárra néhány chicklit, romantikus és non-fiction könyvet is többek között, majd meglátjuk.

3. Olvasd el újra az egyik regényedet!

Meh. Ezt a kategóriát valószínűleg kihagyom, mert rájöttem, hogy semmit sincs türelmem újraolvasni. Régen még ment például a Harry Potterrel, meg az Állatfarmot is olvastam legalább háromszor (jó, az igazsághoz hozzátartozik, hogy esszéíráshoz kellett újraolvasnom), de inkább frusztrál ahelyett, hogy szórakoztatna. Ha a többi kategóriát teljesítettem és még marad időm (valószínűleg nem), akkor vagy megpróbálkozok valamivel, vagy választok valamit, amit még nem olvastam, és amihez épp kedvem lesz.

4. Olvass el egyet a szervezők kedvencei közül!

The Universe Versus Alex Woods
Gavin Extence

A leírása alapján szokatlannak tűnik ez a könyv, szóval rögtön felkeltette az érdeklődésemet, még ha 400 oldalas is. Kurt Vonnegut-hoz és Neil Gaiman-hez is hasonlítgatják az értékelők, úgyhogy mindenképp bele fogok olvasni. Ez a kedvencem egyébként a minikihívások között, mert valaki más kedvenc könyvét olvasni szerintem kicsit olyan, mintha belemásznál a fejébe. :)




5. Olvass el egy szabadon választott regényt!

Hajmeresztő novellák: Tizenkét bűnügyi történet
Alfred Hitchcock (szerk.)

Az utolsó kategóriához egy vékony kis novelláskötetet választottam, amit Alfred Hitchcock szerkesztett. Nem valami mai darab, de időtlen idők óta a polcomon porosodik már, és úgy érzem, tökéletes lesz egy-egy regény között levezetésként. Ezzel így két legyet is ütök egy csapásra: régi célom, hogy több novellát olvassak, mert azokon kívül, amik az egyetemre kellenek, nem nagyon szoktam, főleg nem magyarul, valamint végre azokhoz a könyvekhez is hozzányúlok, amik a polcomon állnak.


Ezt a négy könyvet szeretném tehát mindenképpen elolvasni, esetleg még egy ötödiket, ha ezekkel sikerül idő előtt végeznem. Teljesíthetőnek tűnik, de ki tudja még, mi lesz július utolsó hetében. :) Abstractelf blogján amúgy ráakadtam néhány cram-a-thon-os posztra, ahol naplószerűen leírja a történéseket egy-egy read-a-thon-on, azaz, hogy mikor mibe kezdett bele, hogy halad, stb., és annyira megtetszett ez az ötlet, hogy úgy döntöttem, ezt a kis nyári read-a-thon-t most én is megpróbálom dokumentálni, előbb kézzel írva, aztán itt is, mert nagyon élveztem olvasni és elképzelni, amiket ő leírt. Ha neked is megtetszett ez az ötlet és szeretnél részt venni a Nagy nyári read-a-thon-on, akkor itt vagy itt megnézheted a részletes leírását. Együtt könnyebb, én már nagyon várom! :)

Megjegyzések

  1. Óó, nagyon jó könyveket választottál, és örülök, hogy te is részt veszel a read-a-thonon! *-*
    Amúgy azt vettem észre, az események dokumentálása még inkább motivál. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kíváncsi leszek rájuk. :) Jaj, már nagyon várom, hogy jegyzetelgethessek magamnak, már kerestem is kis jegyzetfüzetet meg minden. :DD

      Törlés
  2. Csatlakozom Abstractelfhez, üdv a résztvevők között! :) Arra pedig kimondottan kíváncsi vagyok, hogy tetszeni fog - e Az univerzum és Alex Woods. Nem egy hétköznapi sztori, az már biztos.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Erre vagyok a legkíváncsibb a könyvek közül, szeretem a fura történeteket. :)

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Liebster Award

Az Olympus istenei book tag

Varázslatos Harry Potter kérdések Ryan Könyvespolcáról